Słowniczek
Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o usługach w internecie. Oczywiście lista ta jest uzupełniana na bieżąco także, jeśli czegoś nie znajdziesz, to wkrótce może się pojawić.
A
Audyt strony www
Badanie strony internetowej, jej przegląd i analiza. W zależności od tego, w jakim celu jest przeprowadzany. Można wyróżnić między innymi audyt SEO, audyt UX, audyt pod kątem bezpieczeństwa czy zgodności z przepisami prawa.
B
Backlinks
To linki prowadzące do strony internetowej, umieszczane na innych domenach. Są jednym z czynników przy ustalaniu wyników wyszukiwania, dając lub odbierając moc domenom. Są ujęte jako czynnik rankingowy w algorytmach Google.
Backup
To nic innego jak tworzenie kopii zapasowej. Jak to się mówi, ludzie się dzielą na 2 typy: jedni tworzą już kopie, a inni jeszcze nie. Tworzenie kopii to powinna być podstawa, o utratę danych bardzo łatwo.
C
Certyfikat SSL
Szyfrowanie danych przy pomocy protokołu SSL. Zalecane przy stronach internetowych oraz rekomendowany przez Google.
CMS
ang. Content Management System – system zarządzania treścią, który umożliwia dostęp do panelu, dzięki któremu możesz wprowadzać większość zmian w widocznej zawartości, bądź dodawać nowe funkcjonalności.
CPC (cost per click)
Opłata za jedno kliknięcie reklamy AdWords. Jest to opłata, którą ponosisz, kiedy użytkownik kliknie reklamę linków sponsorowanych i wejdzie na twoją stronę internetową. Najczęściej wybierana forma rozliczeń.
CTR
Współczynnik klikalności (kliknięcia / wyświetlenia), który wskazuje zainteresowanie twoją stroną internetową oraz procent użytkowników, którzy dokonali interakcję z treścią.
D
Domena
Ciąg znaków składający się z nazwy twojej strony internetowej. Domena składa się z 2 części: nazwy głównej (twojastrona) oraz z końcówki (.pl), co razem daje twojadomena.pl
Duplicate content
Czyli zduplikowane treści. Pojęcie to używane jest w odniesieniu do tekstów na stronie internetowej, które są kopiowane z innej strony. Nie jest to wskazywane i ma mocny wpływ na ocenę strony przez algorytm.
E
E-commerce
To pojęcie przypisywane jest głównie do sklepów internetowych, które prowadzą handel wykorzystując internet.
G
Google AdWords
System reklamowy, który pozwala na wyświetlanie reklam linków sponsorowanych znajdującymi się nad i pod wynikami organicznymi oraz na witrynach należących do sieci reklamowej (otomoto, onet, wp).
Google Analytics
Internetowe narzędzie do analizy statystyk stron internetowych, udostępniane przez firmę Google. Dzięki niemu dowiesz się, co użytkownicy robią na Twojej stronie z poszczególnych źródeł, oraz zobaczysz jaką drogę musieli pokonać do konwersji.
H
Hosting
Przestrzeń, na której znajdują się wszystkie pliki strony internetowej oraz poczta email. Niezbędny element do poprawnego działania strony www.
I
Indeksowanie
To proces podczas którego Google zapisuje do swojej pamięci całą strukturę strony internetowje i wyświetla je po wpisaniu zapytania.
K
Konwersja
Działanie określone jako liczba. Gdy ktoś wejdzie na stronę internetową przez interakcję z reklamą, a następnie wykona działanie, które jest dla firmy cenne (zakup, wypełnienie formularza, telefon).
S
Słowo kluczowe
Ustalona fraza do promowania w internecie (Google AdWords, Pozycjonowanie), na którą są kierowane najwyższe priorytety.