Rozwijaj swoją firmę online.

Słowniczek

Wszystko to, co powinieneś wiedzieć o usługach w internecie. Oczywiście lista ta jest uzupełniana na bieżąco także, jeśli czegoś nie znajdziesz, to wkrótce może się pojawić.



A



  • Audyt strony www

    Audyt strony www

    Badanie strony internetowej, jej przegląd i analiza. W zależności od tego, w jakim celu jest przeprowadzany. Można wyróżnić między innymi audyt SEO, audyt UX, audyt pod kątem bezpieczeństwa czy zgodności z przepisami prawa.






B



  • Backlinks

    Backlinks

    To linki prowadzące do strony internetowej, umieszczane na innych domenach. Są jednym z czynników przy ustalaniu wyników wyszukiwania, dając lub odbierając moc domenom. Są ujęte jako czynnik rankingowy w algorytmach Google.


  • Backup

    Backup

    To nic innego jak tworzenie kopii zapasowej. Jak to się mówi, ludzie się dzielą na 2 typy: jedni tworzą już kopie, a inni jeszcze nie. Tworzenie kopii to powinna być podstawa, o utratę danych bardzo łatwo.






C



  • Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL

    Szyfrowanie danych przy pomocy protokołu SSL. Zalecane przy stronach internetowych oraz rekomendowany przez Google.


  • CMS

    CMS

    ang. Content Management System – system zarządzania treścią, który umożliwia dostęp do panelu, dzięki któremu możesz wprowadzać większość zmian w widocznej zawartości, bądź dodawać nowe funkcjonalności.


  • CPC

    CPC (cost per click)

    Opłata za jedno kliknięcie reklamy AdWords. Jest to opłata, którą ponosisz, kiedy użytkownik kliknie reklamę linków sponsorowanych i wejdzie na twoją stronę internetową. Najczęściej wybierana forma rozliczeń.


  • CTR

    CTR

    Współczynnik klikalności (kliknięcia / wyświetlenia), który wskazuje zainteresowanie twoją stroną internetową oraz procent użytkowników, którzy dokonali interakcję z treścią.






D



  • Domena

    Domena

    Ciąg znaków składający się z nazwy twojej strony internetowej. Domena składa się z 2 części: nazwy głównej (twojastrona) oraz z końcówki (.pl), co razem daje twojadomena.pl


  • Duplicate content

    Duplicate content

    Czyli zduplikowane treści. Pojęcie to używane jest w odniesieniu do tekstów na stronie internetowej, które są kopiowane z innej strony. Nie jest to wskazywane i ma mocny wpływ na ocenę strony przez algorytm.






E



  • E-commerce

    E-commerce

    To pojęcie przypisywane jest głównie do sklepów internetowych, które prowadzą handel wykorzystując internet.






G



  • Google AdWords

    Google AdWords

    System reklamowy, który pozwala na wyświetlanie reklam linków sponsorowanych znajdującymi się nad i pod wynikami organicznymi oraz na witrynach należących do sieci reklamowej (otomoto, onet, wp).


  • Google Analytics

    Google Analytics

    Internetowe narzędzie do analizy statystyk stron internetowych, udostępniane przez firmę Google. Dzięki niemu dowiesz się, co użytkownicy robią na Twojej stronie z poszczególnych źródeł, oraz zobaczysz jaką drogę musieli pokonać do konwersji.






H



  • Hosting

    Hosting

    Przestrzeń, na której znajdują się wszystkie pliki strony internetowej oraz poczta email. Niezbędny element do poprawnego działania strony www.






I



  • Indeksowanie

    Indeksowanie

    To proces podczas którego Google zapisuje do swojej pamięci całą strukturę strony internetowje i wyświetla je po wpisaniu zapytania.






K



  • Konwersja

    Konwersja

    Działanie określone jako liczba. Gdy ktoś wejdzie na stronę internetową przez interakcję z reklamą, a następnie wykona działanie, które jest dla firmy cenne (zakup, wypełnienie formularza, telefon).






S



  • Słowo kluczowe

    Słowo kluczowe

    Ustalona fraza do promowania w internecie (Google AdWords, Pozycjonowanie), na którą są kierowane najwyższe priorytety.