Projekt Accelerated Mobile Pages (AMP), powstał w wyniku współpracy Google i Twittera, jest inicjatywą typu open source, której ostatecznym celem jest poprawa dostarczania treści w Internecie. Powolne ładowanie stron internetowych zmniejsza współczynniki konwersji, zwiększa współczynnik odrzuceń i szkodzi dostępności witryny. Celem AMP jest tworzenie szybszych, lepiej zoptymalizowanych stron mobilnych. Co to jest AMP i co powinieneś o tym wiedzieć? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, czym są przyspieszone strony mobilne, jak działają i jakie mają znaczenie dla rankingów wyszukiwania.

Co to jest AMP? Jak to działa?

Krótko mówiąc, AMP usuwa rozwój mobilny do podstaw. Projekt AMP jest biblioteką o otwartym kodzie źródłowym z narzędziami, których programiści potrzebują do tworzenia lekkich, szybko ładujących się treści internetowych. AMP wykorzystuje istniejące technologie internetowe i struktury do tworzenia stron internetowych, które szybko się ładują i usprawniają na wielu platformach i przeglądarkach. AMP osiąga to dzięki trzem głównym komponentom: AMP HTML, bibliotece AMP JS i pamięci podręcznej AMP.

AMP HTML

Zasadniczo AMP HTML to zwykły HTML z kilkoma ograniczeniami, które zostały wprowadzone w celu zapewnienia niezawodnej wydajności. AMP HTML rozszerza się na standardowy HTML z dodatkiem kilku niestandardowych tagów AMP, zwanych komponentami AMP HTML, które mają ułatwić implementację popularnych wzorców kodowania w czystszy i skuteczniejszy sposób.

AMP JavaScript

JavaScript może łatwo zaśmiecić lub złamać stronę na urządzeniu mobilnym. Biblioteka AMP JS stara się rozwiązać ten problem, przypisując JavaScript do podstawowej struktury elementów. AMP nie zezwala na używanie JavaScript stron trzecich, a zamiast tego oferuje integrację z najpopularniejszymi sieciami reklamowymi i wtyczkami analitycznymi. Zasoby zewnętrzne są ładowane asynchronicznie, a elementy takie jak iFrame są piaskowane w celu ograniczenia wszystkiego, co może blokować renderowanie strony poprawnie lub w ogóle.

Pamięć podręczna AMP

Pamięć podręczna Google AMP to opcjonalna sieć dostarczania treści, która automatycznie pobiera, buforuje i przeprowadza ulepszenia wydajności we wszystkich zatwierdzonych dokumentach AMP. Produkty Google, takie jak wyszukiwarka Google i inne sieci wykorzystujące tę technologię, służą do przechowywania tych stron AMP i ich zasobów bezpośrednio z pamięci podręcznej Google, aby zapewnić użytkownikom mobilnym szybszą obsługę.

Jakie są zalety korzystania z AMP? Czy wpływa to na ranking wyników wyszukiwania?

Większa szybkość i lepsza widoczność to największe korzyści ze wdrożenia AMP. Przeciętny użytkownik internetu ma mniejszą uwagę niż złota rybka. Masz tylko kilka sekund na zwrócenie ich uwagi i trzymanie ich w napięciu. Co sekundę trwa ładowanie strony w tym małym oknie. Szybsze ładowanie stron oznacza ostatecznie wyższe odsłony strony, niższy współczynnik odrzuceń i większe zaangażowanie użytkowników.

Chociaż AMP nie jest szczególnie czynnikiem rankingowym, dobrze wiadomo, że witryny o niższym współczynniku odrzuceń i dłuższych czasach w miejscu pracy odzwierciedlają zaangażowanie użytkowników w rankingach wyszukiwania. Google zaczęło również wyświetlać aukcje specyficzne dla AMP w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Zwiększona widoczność, czy to poprzez wyższe rankingi, czy specjalne miejsca docelowe, oznacza więcej wyświetleń Twoich treści.

Ogólnie rzecz biorąc, wdrażanie AMP to łatwy i skuteczny sposób na zwiększenie wygody użytkownika, zwiększenie współczynników konwersji i zwiększenie widoczności wyszukiwania. Powinien on być uważany za istotny element strategii marketingu treści.

Jeśli interesujesz się AMP na swoich stronach internetowych lub innych usługach związanych z tworzeniem stron internetowych, skorzystaj z mojej usługi stron abonamentowych, w której masz taką innowację.