ProVendo

Jak powstają profesjonalne strony internetowe?

Witaj drogi użytkowniku!
To, że Twoja firma powinna posiadać stronę internetową, to wiemy. Pytanie, które nasuwa się, to czy wiesz jak stworzyć fajną stronę przyjazną dla potencjalnych klientów?

W tym poście postaram się w skrócie przedstawić mój punkt widzenia. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że istnieją różne branże i każda z nich może wymagać innego punktu widzenia do konkretnych punktów.

Możesz uważać, że posiadanie strony WWW jest niepotrzebne, ale zwróć uwagę, ile osób dziennie korzysta z Internetu. Tak naprawdę w każdej chwili ktoś może szukać usług podobnych do Twoich. Z całą pewnością sam tak robisz.

Znalezienie odpowiedniej firmy to nie lada wyzwanie. Sam mam świadomość ogromnej konkurencji, a dla ciebie to jeszcze większy dylemat. Różnią się one między innymi podejściem do klienta, cenami, stylem projektowania itp.

Wybór złego wykonawcy daje głównie wady, gdyż kontakt z firmą może być oporny, lub strona jest wykonana nie przemyślanie, czego konsekwencją jest brak klientów. Musisz także brać pod uwagę przyszłość i chęć naniesienia zmian, czy rozwoju swojej strony. Jeśli programista stworzy stronę w przestarzałym lub w autorskim systemie CMS, musisz być świadomy, że tylko twórca strony naniesie poważniejsze poprawki i z pewnością za to zapłacisz.

Dobrą praktyką i być może stosowaną przez klientów jest przeglądanie portfolio takiej firmy. Zapoznaj się z różnymi firmami i ich realizacjami. Następnie możesz poprosić o ofertę i widełki cenowe, aby mieć jasność co do schematu realizacji i ceny. Dzięki temu możesz uniknąć przepłacenia za stronę i uniknięcia męczącej współpracy. Miej jednak świadomość, że firmy posiadające zespół handlowców będą mocno Cię namawiać na stronę i oferować niezliczone korzyści.

Decyzja należy zawsze do Ciebie!

Co może oznaczać „ciekawa nazwa domeny”?

Chodzi o to, aby dobrze dobrać nazwę domeny. Powinna ona wpadać w ucho i być łatwa do zapamiętania. Pamiętaj jednak, aby domena była związana z nazwą Twojej firmy, lub branży.

Wyobraź sobie sytuację, że rozmawiasz ze swoim klientem i mówisz mu, gdzie może znaleźć dokładne informacje na temat Twojej firmy / usług. Twój rozmówca ma tylko chwilę na zapamiętanie nazwy i potem jej wpisanie w wyszukiwarce. Tak więc nazwa odgrywa bardzo ważną rolę.

Jeśli chodzi o temat nazwy domeny, a korzyści płynących z czynników rankingowych (SEO). Aktualnie to ma dość niski wpływ na pozycję, także nie musisz wybierać nazwy domeny zawierającej słowo kluczowe.

Co więcej, może to zaszkodzić Twojej stronie. Jeśli wybierzesz konkurencyjne słowo kluczowe, to nie licz na to, że znajdziesz się na pierwszej pozycji w Google. Tak więc osoby faktycznie szukające Ciebie po nazwie strony mogą trafić do konkurencji.

To jest jeden z aspektów, o którym wspomniałem powyżej, odróżniający firmy projektujące strony.

Często jest to także czynnik decyzyjny przy wyborze takiej firmy.

Jednak droższe strony nie zawsze oznaczają lepsze.

Dobrze przemyśl, jaki masz budżet na stworzenie strony internetowej i nie kieruj się tylko tym!

W praktyce strona, za którą zapłacisz 6000 zł w dużej firmie, może niczym się nie różnić w tej od małej o wartości 2000 zł. Sam spotykam się z klientami, którzy według mnie przepłacają za strony i czasami sporo.

Spotkałem firmę, która zapłaciła za stronę około 10 000 zł, a nie posiadała nic nadzwyczajnego prócz tekstów, grafik i 2 wersji językowych.

W tym punkcie można nawet rozdzielić płatność na 3 kategorie. Każda z tych kategorii ma swoje wady i zalety, a Ty sam musisz zdecydować, co wybierzesz:

  1. a) Jednorazowe stworzenie strony– w Polsce najczęściej stosowana strategia. Polega na stworzeniu strony przez firmę według wspólnych ustaleń oraz przekazanie / zaimplementowanie strony na wybranym przez Ciebie hostingu. Na tym kończy się zadanie firmy projektującej, a strona żyje własnym życiem, tak najczęściej się zdarza. Brak aktualizacji, opieki nad stroną, brak jej rozwoju to są wady, które dostrzegają osoby zajmujące się marketingiem Online.
  2. b) Kreator stron internetowych– stosunkowo tanie rozwiązanie. Istnieje ich wiele, ale czy rzeczywiście są lepsze? Z jednej strony są aktualizowane, nie powinny być narażone na ataki, ale z drugiej może nie być możliwości stworzenia na nim dowolnego mechanizmu, którym Tobie może się przydać. A właśnie – najważniejsza sprawa, to, że kreator stron oferuje Tobie system, a nie stworzenie strony. To może być wada dla Ciebie. Kreator zapewne jest dość prosty w obsłudze, ale wymaga od ciebie kreatywnego podejścia, oraz dużej ilości czasu.
    Przyznam szczerze, że miałem niewielką styczność z takimi kreatorami, ale widziałem, że nawet dodatkowe funkcjonalności wymagają większych opłat.
  3. c) Strony w systemie abonamentowym– według moich spostrzeżeń dość zaniedbywany system przez firmy projektujące i mało popularny w Polsce, a przez to zrażany przez klientów. Według mnie bardzo fajne rozwiązanie i sam staram się go rozwinąć.

Sam od 2014 lat mam styczność z marketingiem internetowym i jednym z elementów, które dostrzegam to właśnie brak ciągłego wsparcia dla strony. Nie lubię zbytnio pozostawiać swoich klientów i ich stron na pastwę losu, czy innej firmy, która zepsuje cały wygląd. Taka strona w systemie subskrypcji jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które chcą rozwijać biznes Offline, ale i Online.

Według statystyk decyzja, czy klient pozostanie na stronie, wynosi od 3 do 5 sekund.

Jeśli strona wygląda czytelnie, nie ma irytujących okienek (wyskakujący Popup tuż po wejściu na stronę) i nie jest „w stylu dyskotekowym”, to nie musisz się martwić.

Aktualnie uznaję się zasadę, czytelnej treści i branżowych zdjęć. Użytkownicy Internetu coraz mniej czasu poświęcają na zapoznanie się z treściami, także lepiej stworzyć mniej, a lepiej. Zbyt długa treść zniechęca i to mocno. Innym aspektem, jest to, że treści są także robione pod pozycjonowanie, czyli algorytm (dodatkowa podpowiedź, jeśli pozycjonujesz stronę, a firma nie wspominała / zmieniała nic w treści, to zastanów się nad zmianą).

Kolejnym elementem wizualnym są oczywiście zdjęcia. Ich sposób pozyskania można podzielić na kilka typów i one mogą wpłynąć na postrzeganie strony.

  1. a) Firma projektująca sama pozyskuje zdjęcia– jest to wygodne rozwiązanie dla Ciebie. Istnieje wiele banków zdjęć, w których możesz kupić prawie dowolną grafikę i zastosować ją na stronie. Dla każdej branży coś się znajdzie. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest dostępność takich zdjęć. Kilka różnych firm projektujących może kupić te same zdjęcia i zastosować je na stronie. Nie wygląda to zbyt dobrze.
  2. b) Posiadasz kilka zdjęć realizacji i chcesz je uzupełnić dodatkowymi z banku.Bardzo ciekawe rozwiązanie, gdyż strona może wyglądać dobrze i dodatkowo odwiedzający mogą zobaczyć Twoje realizacje, biuro, czy nawet Ciebie. Dzięki temu częściowo unikniesz powtarzalności, gdyż Twoje prace, powinny znajdować się tylko u Ciebie.
  3. c) Posiadasz wiele zdjęć i chcesz użyć tylko ich.Dzięki temu strona wyjdzie bardzo profesjonalnie i niepowtarzalnie. Ważnym wyznacznikiem jest to, aby zdjęcia były dobrej jakości. Nie chcesz chyba stworzyć antyreklamy? Należy także wziąć pod uwagę Twój czas, gdyż to rozwiązanie zabierze go najwięcej, ale z pewnością się opłaci.

W ostatnim czasie zapoznawałem się z zagranicznym artykułem, w którym przeprowadzono badania dotyczące właśnie zdjęć, a pozycji strony internetowej w rankingu. Z badań wynikło, że większe pozycje uzyskały strony zawierające indywidualnie wykonane zdjęcia. To może oznaczać wygląd zdjęcia jako minimalistyczny czynnik rankingowy.

Dodatkowo dopowiem, gdyż możesz nie wierzyć w to, ale istnieje już system, który potrafi zapoznać się ze zdjęciem i wskazać wyraźne elementy znajdujące się na nim.

Zakończenie

Myślę, że na ten moment wystarczy moich wywodów, gdyż nie chcę zbyt mocno Ciebie zanudzić.
Podsumowując: przed stworzeniem strony internetowej dokładnie przemyśl swoje oczekiwania i potrzeby, abyś w przyszłości nie miał żadnych problemów ze swoją stroną internetową.

W ProVendo głównie tworzę strony internetowe także, jeśli jesteś zainteresowana(y), możesz przejść na zakładkę cennik. Tam znajdziesz moje realizacje oraz cennik. Oczywiście w każdej chwili możesz wypełnić formularz, jeśli chcesz, lub masz jakieś pytania.

Tagi: #tanie strony internetowe #cennik stron internetowych